7 الگوی موفق کاهش وزن در 7 نقطه جهان | تغذیه سالم

7 الگوی موفق کاهش وزن در 7 نقطه جهان

سالم ترین الگوی کاهش وزن به الگویی می گن که به دنبال اون کاهش وزن تو یه روش طبیعی به سرعت انجام بشه.
به نقل از آوای سلامت، به نظر کارشناسان تغذیه و تناسب اندام، الگویای سالم کاهش وزن لازمه توازن مواد مغذی و حفظ تعادل کالری در سطح استاندارده. با این حال مردم در نقاط جور واجور دنیا الگویای متفاوت ولی سالمی رو واسه کنترل وزن و کاهش اون در پیش گرفتن که موفق ترین اونا به توضیح زیره:
هلند؛ دوچرخه سواری به جای رانندگی: تقریبا اگه از هر زن و مرد هلندی سوال کنین که واسه رفتن به محل کار کدوم روش رو انتخاب می کنن؛ رانندگی یا دوچرخه سواری، جواب اونا گزینه دومه. آمارها نشون میدن که استفاده کنندگان فعال از دوچرخه در این کشور هرساله 541 مایل رو رکاب میزنن. این وسط، شهر آمستردام هلند در مورد استفاده اهالی اون از دوچرخه در جهان رکوردداره. در خیابونای این شهر 750 هزار نفری، 800 هزار دستگاه دوچرخه هست که مردم شهر در رفت و آمدهای خود از اونا استفاده می کنن. آمستردام تونسته زیرساختای خود رو با فرهنگ دوچرخه سواری همراه کنه. 400 کیلومتر واسه ساخت راه خاص دوچرخه سواری در کنار خیابونا و ساخت پارکینگایی واسه این وسیله نقلیه اختصاص پیدا کرده.
لهستان؛ خوردن غذا در خونه: با در نظر گرفتن تحقیقات سال 2013، نزدیک به 6 دلار، خوردن غذا خوردن تقریبا هر آمریکایی در بیرون از خونه و در طول سال می شه. در مورد لهستانیا اما داستان فرق داره و اونا واسه جلوگیری از زیاد شدن وزن، غاذاهای خونگی رو جانشین رفتن به رستورانا کردن. جالبه که تنها 5 درصد از بودجه هرساله هر لهستانی، خوردن غذا خوردن در بیرون از خونه می شه.
آفریقای جنوبی؛ نوشیدن چای سبز: انجمن کارشناسان تغذیه بالینی آمریکا به این نکته اقرار کرده که مصرف چای سبز به صورت منظم با کم شدن اندازه چاقی و اضافه وزن رابطه مستقیم داره. کاتچین یه نوع فلاونوئید موجود در چای سبز است که به احساس سیری دراز مدت کمک میکنه و منتهی به کاهش خطر دچار شدن به بعضی سرطانای خاص هم می شه. این وسط، ساکنان آفریقای جنوبی، واسه لاغر موندن، بیشتری اندازه چای سبز رو می خورن.
آلمان، مصرف کامل صبحونه: کارشناسان تغذیه آمریکایی اعتراف می کنن که اگه مصرف صبحونه کامل در آمریکای شمالی رواج می داشت، اندازه دچار شدن به چاقی در این کشور اینقدر بالا نبود. حذف صبحونه باعث پرخوری و مصرف غذاهای با کالری بالا در طول روز می شه. ولی مردم آلمان روند برعکس رو پیش گرفتن و 76 درصد از جمعیت این کشور هر روز خود رو به خوردن صبحونه کامل اختصاص میدن. این در حالیه که تنها 44 درصد از آمریکاییا گرایش به مصرف صبحونه دارن.
تایلند؛ اضافه کردن ادویه به غذاها: اگه شما عاشق عطر و طعم غذاهای تایلندی هستین، شاید به خاطر طعم تند اونا هستش. به گفته محققان آمریکایی فلفل شامل ماده ای به نام کپسایسینه که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می شه. کپسایسین با افزایش دمای بدن، کالری بیشتری رو هم می سوزونه.
مالزی، مصرف منظم زردچوبه: زردچوبه ادویه ای تند و از خونواده زنجبیل است که مصرف اون در میان ساکنان مالزی به عنوان یه چربی سوز قوی، بسیار رواج داره. ادویه شامل ماده مبارز چربی به نام کورکومینه و از به نابود کردن چربی های جدید در بافتا کمک می کنه. تحقیقات محققان دانشگاه تافتس در ماساچوست نشون داد اضافه کردن کورکومین به رژیم غذایی پرچرب در موشا همراه با از دست دادن وزن قابل توجه بوده.
برزیل؛ مصرف برنج قهوه ای و لوبیا: تحقیقات نشون دهنده کاهش 14 درصدی اندازه چاقی در کشور برزیل بوده و آنهم به دلیل رژیم غذایی پر از برنج قهوه ای و لوبیا. این غذاها شامل فیبر بسیار بالا و چربی کم هستن و فایده های درمانی زیادی دارن.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • 6 مورد مشترک در موفق ترین رژیمای غذایی جهان
  • الگوی مو: می دونین چیجوری با روشای خونگی میشه الگوی مو رو تشخیص داد؟ (بخش سوم)

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *