“7 اصلی که دیابتی ها نباید هنگام صبحانه خوردن | فراموش کنند | تغذیه سالم”

7 اصلی که دیابتیا نباید هنگام صبحونه خوردن، از یاد ببرن

آدمایی که گرفتار به دیابت هستن واسه انتخاب خوراکیای به درد بخور بسیار دقت می کنن. یکی از وعده های غذایی مهم واسه افراد دیابتی صبحونه س.

7 اصلی که دیابتیا نباید هنگام صبحونه خوردن، از یاد ببرن

وعده صبحونه بهترین وعده واسه افزایش مصرف فیبر از راه میوه ها و فراوردهای لبنیه. انتخاب گزینه های درست غذایی در این وعده علاوه بر این که سوخت و ساز بدن رو در تموم طول روز بالا می بره، راهی مناسب واسه کنترل قند خون در مبتلایان به دیابته.

اصل اول  حذف نکردن وعده صبحونه. تحقیقات نشون میده صرف نظر کردن از صبحونه باعث دچار شدن به چاقی و مقاومت به انسولین می شه. تحقیقات دیگه تایید می کنن که مصرف کنندگان صبحونه، بهتر می تونن در برابر غذاهای چرب و پرکالری مقاومت کنن. هدف از خوردن صبحونه در دیابتیا، کنترل بهتر قند خون و جلوگیری از پرخوری در طول روزه.

اصل دوم  مصرف صبحونه در خونه. شما می تونین و البته نباید از رستورانا واسه خوردن صبحونه استفاده کنین. یه وعده غذایی مناسب واسه صبحونه همیشه در خونه قابل دسترسه. یه صبحونه سبک می تونه شامل کربوهیدراتا و چربیای سالم هم اینکه پروتئین باشه و نزدیک به 1000 کالری به بدن شما برسونه.

اصل سوم  مصرف غلات همراه با میوه. یه وعده غلات کامل دست کم 5 گرم فیبر به بدن شما میرسونه و تحقیقات نشون دادن که مصرف منظم غلات باعث کاهش وزن می شه. به کار گیری غلات کامل به همراه میوه های تازه مانند توت فرنگی یا زغال اخته رو میشه یه رژیم دیابت پسند دونست.

اصل چهارم  مصرف دانه کتون. این دانه ها غنی از فیبر و پروتئین هستن و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در اونا به بهتر شدن سلامت قلب و کاهش کلسترول کمک می کنه و از اندازه التهاب بدن کم می کنه.

اصل پنجم  بلغور جوی دو سر. یکی از بهترین گزینه های صبحونه واسه دیابتی هاس و در هر فنجون 4 گرم فیبر داره طوری که باعث کنترل قند خون می شه. تحقیقات نشون داده که مصرف یه فنجون بلغور جو واسه 5 تا 6 بار در هفته خطر دچار شدن به دیابت نوع 2 رو تا 39 درصد کم می کنه.

اصل ششم  شیر یا ماست کم چرب. شیر علاوه بر این که شامل کلسیم و ویتامین D بالاس، خطر دچار شدن به سندرم متابولیک یعنی یه سری از علائم که منتهی به دیابت و بیماریای قلبی می شن رو کم می کنه. ویتامین D موجود در اجناس لبنی کم چرب هم اینکه با کم شدن اندازه کلسترول و بهبود سطح انسولین در ارتباطه.

اصل هفتم  چای دارچین. دارچین بهترین گزینه واسه کاهش قند خون هستش و اضافه کردن اون به چای یا قهوه واسه کنترل و مدیریت دیابت می تونه به درد بخور باشه.

جفت و جور و جمع آوری : گروه سلامت پرداد /

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *