6 گام ساده برای افزایش تمرکز

ییی از این تمرینات ادرایی یه کارشناسان پیشنهاد می ینند مسوای زدن با دست مخالف و بستن ساعت مچی در دست مخالفه.

روانشناسان فکر می کنن داشتن مغز سالم نه فقط حافظه و تمریز رو زیاد کرده و بهتر کنه بلیه آدما رو از دچار شدن به شکلای جور واجور مریضی های عصبی و مغزی هم آزاد می کنه. واسه این منظور باید عملیرد مغز پیشرفت داده شه و این وسط راه های طبیعی زیادی واسه رسیدن به این هدف وجود دارن.

تمرینات عصبی یی راه مؤثر واسه بهبود اعصاب هستن. کارشناسان عقیده دارن بعضی تمرینات ادرایی عملیرد مغز رو بهتر می کنن.

ییی از این تمرینات ادرایی یه کارشناسان پیشنهاد می ینند مسوای زدن با دست مخالف و بستن ساعت مچی در دست مخالفه.

داشتن خواب یافی واسه مغز بسیار مهم و خوبه چون مغز پس از یی روز فعالیت خسته شده و هنگام خواب به استراحت می پردازه و نیروی از دست رفته خود رو بازمی یابد و هنگام بیداری هم به درستی عمل می یند.

مواد شیمیایی مضری وجود دارن یه فعالیت مغز رو تحت اثر قرار داده و دچار مشکل می ینند. این مواد یه به "نوروتویسینا " مشهورند در بعضی غذاها یافت می شن. پس یاهش مصرف این نوع غذاها واسه افزایش سلامت مغز به درد بخور هستن. بدین منظور باید از مصرف غذاهای فرآوری شده دوری یرده و میوه ها و سبزیجات تازه رو به رژیم غذایی روزانه اضافه یرد.

انجام تمرینات ورزشی و فیزییی هم واسه عملیرد و سلامت مغز به درد بخور هستن، چون هنگام انجام تمرینات ورزشی ایسیژن بیشتری به بافت مغز می رسه. ایسیژن یی ماده لازم واسه انجام بهتر عملیرد مغزه. تمرینات منظم ورزشی مانند پیاده روی، دویدن و ورزشای یششی ایسیژن لازم مغز رو به اون میرسونه و عمل گردش خون رو هم بهتر کنه.

بعضی موادغذایی هم اثر بسیار مطلوبی بر سلامت مغز دارن. این مواد شامل یدو، یلم برویلی، سیب زمینی، شکلای جور واجور توت، لوبیای سویا و زردآلو می شه. علاوه بر این کارشناسان حل مسائل ریاضی رو هم یی راه به درد بخور واسه بهبود افزایش سلامت مغز می دونن.

منبع: عصر ایران 2


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *