6 گام برای صاف شدن شکم در عرض یک هفته | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

6 قدم واسه صاف شدن شکم در عرض یه هفته

می تونین با تغییر در روش زندگی و عادات غذایی تماشاگر کاهش اندازه شکم خود باشین‎

 

اگه از افزایش اندازه شکم خود نگرانین، باید بدونین که بعضی وقتا دلیل این اتفاق بروز نفخای طولانی مدته نه جمع شدن چربی. یکی از مجرمان اصلی نفخ دراز مدت، نبود هضم موثر مواد غذایی به وسیله دستگاه گوارش مخصوصا در زنان بالای 40 ساله.

 

تحقیقات نشون میده که شما می تونین با تغییر در روش زندگی و عادات غذایی، در کمتر از یه هفته تماشاگر کاهش اندازه شکم خود باشین:

 

دو نوع فیبر استفاده کنین: یه راه واسه خلاص شدن از مشکلاتی مثل نفخ و یبوست، مصرف غلات کامل در وعده صبحونه است. محققان دانشگاه تورنتو می گن که مصرف دو نوع فیبر محلول و نامحلول تو یه زمان، روند هضم و حرکات روده رو تنظیم می کنه. روزانه یه سوم فنجون غلات سبوس دار رو همراه با شیر، ماست و یا آب میوه های طبیعی استفاده کنین.

 

مصرف سدیم رو کم کنین: سیدم باعث احتباس آب و بقیه مایعات در بدن می شه و شما رو دچار نفخ یم کنه. پیشنهادا بر اینه که روزانه بیشتر از 1500 میلی گرم سدیم نخورین. شما باید هنگام خرید، به اندازه سدیم روی برچسب مواد غذایی دقت کنین.

 

به اندازه کافی پتاسیم بخورین: غذاهای پر از پتاسیم مانند موز و سیب زمینی به بدن کمک می کنه که آب و مایعات احتباس شده از بین برن. شما می تونین تعادل سدیم –پتاسیم بدن رو با افزایش مصرف پتاسیم به اندازه 4700 میلی گرم در روز، برگردونین. روزانه می تونین یه سیب زمینی پخته شده با پوست، یه موز متوسط، یه پاپایای متوسط، یه فنجون آب گوجه فرنگی، یه دوم فنجون اسفناج پخته شده و یا یه پرتقال متوسط بخورین تا تعادل سدیم-پتاسیم در بدن تون حفظ شه.

 

شیرین کننده های مصنوعی رو نخورین: یکی از مهمترین دلایل نفخ و یبوست، مصرف شیرین کننده های کم کالری و بدونقنده. این شیرین کننده ها خیلی راحت هضم نمی شن. باکتریا در روده بزرگ اونا رو تحریک کرده و باعث ایجاد گاز و حتی اسهال می شن. این شیرین کننده ها شامل سوربیتول، مانیتول، زایلیتول و لسیتول نباید روی برچسب ماده غذایی باشه که شما خریداری می کنین.

 

آب بیشتری بخورین: نوشیدن کافی آب یه راه موثر دیگه واسه صاف کردن و کوچیک کردن اندازه شکمه. روزانه دست کم 8 لیوان آب بخورین چون در صورت کم آبی بدن، شاید تموم تلاشاتون واسه کوچیک کردن اندازه شکم بی فایده باشه. میوه ها و سبزیجات غنی از آب هم راه دیگه ای واسه جبران کم آبی بدن است. واسه رسوندن آب کافی به بدن به قهوه و چای متوسل نشید.

 

ماست پروبیوتیک بخورین: نبود تعادل باکتریا در روده شما می تونه سیستم گوارش رو از جا در آورد کرده و شما رو دچار احساس نفخ کنه. با این حال ماستایی که شامل باکتریای زنده هستن و با عنوان پربیوتیک شناخته می شن، می تونن این روند رو متوقف کنن. باکتریای زنده باعث افزایش جنب و جوش روده شده و در نتیجه یبوست رو هم کاهش میدن.

 

 

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *