6 کلید طلایی برای آغاز ورزش کردن | ورزش

6 کلید طلایی واسه شروع ورزش کردن

ورزش کردن از جمله اعمال مثبت و مناسب واسه هر فردیه حال فرق نمی کنه که شما در چه سنی و چه جنسیتی و چه وضعی از سلامت قرار دارین به هر حال واسه حفظ بهترین وضعیت بدنی باید ورزش کنین. اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید به اون توجه کنین اون هستش که چیجوری ورزش کردن رو شروع باید کرد. در ادامه با دکتر سلام همراه باشین.

حتی تمرینات ساده بدنسازی هم اگه به اشتباه اجرا شن می تونه خطرناک باشه. پس اگه گیج شدین که از کجا شروع کنین، این شش ورزش برتر واسه تازه کارا رو بررسی کنین.

۱. رقص

شاید با یه رقص پای ساده شروع کنین، اما به سرعت مراحل رقصیدن رو خواهید آموخت. وقتی پیشرفت کنین، می بینین که رقصیدن چقدر رقابت بر انگیزه. اگه تاحالا در زندگی تون ورزش نکردین، این کار رو با رقصیدن شروع کنین.

۲. پیاده روی/دویدن

هر کسی می تونه به آرومی، پیاده روی یا دویدن رو شروع کنه و راه موفقیت رو پیش بگیره. اینا تمرینات سبکی هستن. مهم نیس چقدر اضافه وزن داشته باشین، چون که می تونین با شدت کم این تمرینات رو انجام بدین.

اگه به آرومی این تمرینات رو شروع کردین، می بینین که ۱۰۰ درصد در امنیت قرار دارین. شاید چند هفته ای کمی پاها و کمرتون درد بگیره، اما با ادامه راه، این ناخوشیا از شما دور می شه.

۳. تمرینات قدرتی

واسه هر مرد و زنی که می خواد خوش اندام شه، صرفنظر از اینکه چقدر تازه کاره، تمرین با وزنه یه ورزش پیشنهادیه. حتی اگه تا بحال پاتون رو در باشگاه ها نگذاشته باشین، اگه بخواین یاد بگیرین همه چیز حله.

واسه یکی دو ماه اول بهتره که با یه مربی تمرین کنین، تا براتون یه برنامه تمرینی تدوین کرده و فرم درست حرکات رو به شما بیاموزد. هم اینکه می تونین در اینترنت و ویدئوهای ورزشی هم که دقیقا به شما یاد میدن چیجوری ورزش کنین، اطلاعات زیادی پیدا کنین.

۴. شنا

شنا کردن یه تمرین کاردیوی فوق العادست، اما احتیاجی نیس نگران آسیبا باشین، چون که این ورزش، ورزشی سبکه و آسیبای خیلی کمی داره. می تونین در همون سطحی که هستین این ورزش رو شروع کنین، و با آخر توانتان شنا کنین. هم اینکه باید شنایی رو انتخاب کنین که در اون خوبید.

شنا کل بدنتون رو بکار میگیره و ورزشی فوق العاده واسه به کار کشیدن

بدن شماس.

۵. هنرهای رزمی

یکی از بهترین چیزایی که در مورد هنرهای رزمی هست، اینه که هر کسی می تونه اونا رو بکنه. در این ورزشا، کارتون رو با کمربند سفید شروع و به کمربند مشکی ختم می کنین. مربی شما سطح شما رو تشخیص داده و در همون سطح با شما تمرین می کنه. بزودی که این تمرین رو شروع کنین، می فهمید که سرعت پیشرفت شما دست خودتونه.

۶. کمپای تمرینی

می خواین کمر همت رو ببندین و یکی دو هفته ای تغییر چشم گیری کنین؟ در کمپای تمرینی، مربیان شما رو هل میدن تا آنجایی که می تونین به خودتون فشار بیارین. بزودی می فهمید که این تمرینات غیر قابل تحمل هستن، و وقتی که در حال خزیدن در گل و لای، دویدن با سرعت تموم در تپه ها، یا غلطاندن لاستیکای بزرگ هستین، احساس می کنین که در حال مردنید! اما با گذشت زمان، کلی در راه تناسب اندامتون جلو خواهید افتاد. شرکت در کمپای تمرینی می تونه شما رو یکمرتبه در وسط بازی بندازه و به شما کمک کنه تا روتین منظم ورزشی داشته باشین.

یادتون باشه که به سراغ برنامه های تمرینی کوتاه مدت نرید. اینجور برنامه هایی با فشار بیشتر از اندازه ای که به بدن شما وارد می کنن، ممکنه باعث آسیب رسوندن به بدن شما شن. به عنوان یه آماتور، باید قدم به قدم راه تناسب اندام رو طی کنین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *