6 کار زمان خواب که به کاهش وزن شما کمک می کند | ورزش

6 کار زمان خواب که به کاهش وزن شما کمک می کنه

وقتی حرف کاهش وزن به میان میاد، بسیاری قطعات مانند پازل به وجود میاد که بزرگترین اونا شامل رژیم غذایی، ورزش و خوابه. تخقیقاتی هست که نشون میده کمبود خواب می تونه منتهی به زیاد شدن وزن شه.

وقتی حرف کاهش وزن به میان میاد، بسیاری قطعات مانند پازل به وجود میاد که بزرگترین اونا شامل رژیم غذایی، ورزش و خوابه. تخقیقاتی هست که نشون میده کمبود خواب می تونه منتهی به زیاد شدن وزن شه.

به چه دلیل؟

از اونجا که هورمونای خستگی می تونه خود رو به طور کاملً بر بدن غالب کنن. چون وقتی که خواب کافی باشه، هورمون گرلین مسئول زنگ گرسنگیه که نشون دهنده سیری و مانعی واسه زیاد خوردن می شه.

چرت زدن یا چشم به هم بستن، باعث کاهش وزن نمی شه. پس مدیریت این عوامل می تونه به شما کمک کنه.

1- توقف به کار گیری داروها:

به کار گیری داروهایی مانند آنتی هیستامین می تونه منتهی به زیاد شدن وزن شه. دلیلش اینه که هیستامین بخشی از تنظیم کننده وزن بدنه.

2- جلوگیری از تأخیر جهش اجتماعی:

نه، این هیچ ربطی به سفر نداره؛ بلکه اختلاف وقتی واسه تنظیم بدن واسه روزای آخر هفته س. چون این روزا و برنامه های مربوط به اونا می تونه باعث چاقی و در نتیجه منتهی به سطوح بالاتر قند، چربی و بیماریایی مثل دیابت و بیماریای قلبی شه.

3- ایجاد یه برنامه خواب:

برنامه ریزی وقت خواب و موافق شدن با اون طوری که مطمئن شید 7 تا 9 ساعت می خوابید، می تونه یه حالت ایده آل واسه دوری از بی نظمی باشه.

4- پیدا کردن یه فوت وفن خواب که واسه استراحت اعصاب شما خوبه:

این عمل باید آزمایش شه. چون بعضی از کارا باعث آرامش یه فرد می شه؛ ولی برعکس واسه فرد دیگه فعالیت بوجود میاره. مانند تماشای تلویزیون که واسه بعضی باعث استراحت و واسه یه سریای دیگه برعکسه. آرامش و شل شدن عضلات می تونه کمک کننده باشه.

5- هدایت درست نور آبی:

صحبت از صفحه نمایش و نور آبیه. فرکانس نور آبی روی کامپیوتر و گوشی موبایل می تونه باعث بیدار نگه داشتن شما شه. فرکانس آبی، سرکوب کننده ملاتونین، هورمونی که باعث خواب می شوده که با خاموش کردن این صفحات نیم ساعت قبل از خواب و یا خوندن کتاب با صفحات کاغذی می تونین خیلی راحت طبق برنامه بخوابین.

6- اگه خواب آلوده نیستین، اتاق خواب رو ترک کنین:

این کار می تونه انرژی شما رو کم کنه. در نتیجه شما رو مجبور به خوردن کنه. شرط عقل اون هستش که واسه مقابله با مشکل خواب از تختخواب بلند شید. اگه واقعاً خوابتون نمیاد. تلاش کنین یه فعالیت آروم بخش رو انجام بدین و بعد به تختخواب برگردین این کار باعث کاهش اضطراب شما می شه.

در این باره بیشتر بخونین: موارد استثنایی واسه کاهش وزن

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *