6 خاصیت شگفت انگیز کلسیم

6 خاصیت عجیب کلسیم
حتماً شمام همیشه شنیدین که کلسیم واسه استواری استخونا لازمه اما می دونین که این ماده معدنی مزیتا و خواص دیگری هم داره؟
باید بدونین که کلسیم نقش موثری در کمک به لاغری، پیشگیری از سرطان کولون، کاهش دردهای قبل از قاعدگی و چیزای دیگه ای به جز اینا داره. در این مطلب می بگیم که کلسیم چه خیری به سلامت بدن میرسونه. با ما همراه باشین.
کلسیم: واسه کاهش وزن
اینم یه دلیل خوب و تشویق کننده واسه نوشیدن شیر: کلسیم به لاغری و خوش اندامی کمک می کنه. محققان درزمان بررسی هاشون دیدن آدمایی که به مدت 18 ماه، روزانه با مصرف اجناس لبنی بین 1300 تا 1400 میلی گرم کلسیم گرفتن چربی بدنی کمتری دارن.

باید بدونین که هر چی اندازه کلسیم موجود در سلولای چربی بیشتر باشه اندازه سوخت و ساز اونا هم بیشتر می شه. محققان آمریکایی روی افراد بزرگسال گرفتار به چاقی بیشتر از اندازه مطالعاتی انجام دادن.
آدمایی که مواد غذایی پر از کلسیم مصرف می کنن کمتر در برابر مریضیای مربوط به لثه قرار می گیرن. به نظر محققان کلسیم آروارها رو قوی تر کرده و با نفوذ باکتریا مقابله می کنه.

به یه گروه روزانه سه وعده ماست بدون چربی شامل 1100 میلی گرم کلسیم داده شد و گروه دوم روزانه یه وعده اجناس لبنی شامل 400 تا 500 میلی گرم کلسیم گرفتن. از برنامه غذایی هر دو گروه 500 کالری کم شد. محققان دیدن گروهی که ماست خورده ان حدود 6.3 کیلو گرم وزن کم کرده و گروه دوم به صورت میانگین 5 کیلوگرم لاغر شدن.

 

هم اینکه شرکت کننده های گروه اول حدود 81 درصد بیشتر چربیای دور شکمیشون رو از دست دادن. محققان پیشنهاد می کنن علاوه بر مصرف اجناس لبنی کم چرب از مصرف مواد غذایی شامل کلسیم دیگه مانند بروکلی و آب پرتقال غنی شده غافل نشید.

کلسیم از دچار شدن به سرطان کولون پیشگیری می کنه
کلسیم و ویتامین D از دچار شدن به سرطان پیشگیری می کنن. یافته های یه تحقیق نشون داده که مکملای کلسیم و ویتامین D خطر دچار شدن به پولیپا رو به اندازه 18 درصد کم می کنه. واسه مقابله با سرطان باید روزانه بین 1200 تا 1500 میلی گرم کلسیم دریافت کنین.

کلسیم خطر دچار شدن به دیابت نوع 2 رو کم می کنه
یافته های پژوهشی که محققان بوستون به مدت 20 سال روی حدود 84000 پرستار سالم انجام دادن نشون میده خانومایی که روزانه به اندازه 1200 میلی گرم کلسیم و 800 واحد بین المللی ویتامین D مصرف کردن به اندازه 33 درصد کمتر در برابر دچار شدن به دیابت نوع 2 قرار گرفتن.

اگه مکمل کلسیم مصرف می کنین به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که اندازه جذب همه مکملا به یه اندازه نیس. بدن ما کلسیم مکملای جویدنی رو بهتر از قرصا جذب می کنه. محققان بوستون دیدن که مصرف روزانه 1200 میلی گرم کلسیم خطر دچار شدن به دیابت نوع 2 رو کم می کنه. واسه افزایش جذب کلسیم بهتره در دو نوبت صبح و شب کلسیمتان رو استفاده کنین.

کلسیم؛ به درد بخور واسه اونایی که میخوان بچه دار شن
محققان روی موشای آزمایشگاهی بررسیایی انجام داده و به این نتیجه رسیدن که به کار گیری کلسیم و ویتامین D باعث افزایش قدرت باروری موشای نر می شه. یافته های تحقیقای دیگری که در دانشگاه کلمبیا روی زنا انجام شد نشون میده که مصرف کلسیم و ویتامین D باعث منظم کردن عادت ماهیانه زنا می شه و به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می کنه.

کلسیم اثرات منفی سندرم قبل از قاعدگی رو کم می کنه
خانومایی که به این مریضی دچارند می تونن دردها و اثرات منفی اونو بفهمن. متأسفانه خانومایی که به این مشکل دچار هستن هر ماه با کابوسی به نام شروع دوره ماهانه خود مواجه هستن. اما خبر خوشی که شاید فکرش رو نکنین اینه که نوشیدن شیر می تونه شما رو از این کابوس رها کنه و اثرات منفی سندرم قبل از قاعدگی رو کم کنه.

یافته های تحقیق طولانی یه مدت که روی 3000 زن انجام شد نشون میده خانومایی که روزانه چهار مرتبه شیر کم چرب یا بدون چربی مصرف می کنن 40 درصد کمتر با اثرات منفی سندرم قبل از قاعدگی مواجه می شن. این در حالیه که این دردها در بین خانومایی که هر هفته فقط یه بار شیر می خورن بیشتره.

البته محققان هنوز به درستی درنیافته ان که کلسیم و ویتامین D با چه مکانیسمی باعث کاهش این علائم می شه. اما یه نظریه هست که میگه شایدً علائم سندرم قبل از قاعدگی به دلیل کمبود کلسیم بدن بیشتر می شه. محققان دیدن اندازه استروژن خانومایی که از این سندرم رنج می برن بیشتر و اندازه کلسیم اونا کمتر از خانوم هاییه که دچار این مشکل نیستن.

کلسیم واسه تضمین سلامت دهن
دریافت کلسیم زیاد خدمت بزرگی به سلامت دهن می کنه. یافته های تحقیق طولانی یه مدت که روی 13000 نفر انجام شد نشون میده آدمایی که مواد غذایی پر از کلسیم مصرف می کنن کمتر در برابر مریضیای مربوط به لثه قرار می گیرن. به نظر محققان کلسیم آروارها رو قوی تر کرده و با نفوذ باکتریا مقابله می کنه.

منبع:tebyan.net

جمع آوری سلامت آکا

جمع آوری سلامت آکا

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *