6 حقه زشت صنعت زیبایی

بیشتر خانوم ها اهل خرید لوازم آرایشی هستن و فروشگاه های پُرزرق و برق عرضه این اجناس و مارک های تجاری معتبر رو خوب می شناسن. ولی تا حالا به این فکر کرده اید که این مارک ها چیجوری مطرح شده ان و واسه خودشون، مشتری دست و پا کرده ان؟ این نوشته، ضمن اون که بر این صحه می گذارد که بعضی مارک های تجاری در بخش زیبایی، واقعا سالم و موفق کار می کنن؛ می کوشد تا نشون بده که چیجوری یه سریای دیگه از صاحبان این صنعت با توسل به ترفندایی عجیب و غریب و بیریخت، به جذب مشتری و طرح نام خودشون می پردازند…

1- به کار گیری نام های سلامت بخش؛

مانند دکتر، داروخونه و…حتما شمام محصول های آرایشی جور واجور مربوط به کارخانه های آرایشی مشهور دنیا رو می شناسید. خیلی از این محصول ها، نام هایی مانند "دکتر"، "درمان"، "داروخونه" و مانند اونو یدک می کشن. این، اولین ترفند شرکت های تولید کننده لوازم آرایشیه که تلاش می کنن اسم هایی پُرمسما مثل "دکتر"، "متخصص" و امثالهم رو به اسم محصول های آرایشی شون بچسبونن تا تو ذهن خریداران خود این شبه س رو بسازن که محصول شون دارای پشتوانه علمی و پزشکیه و اگه شما این محصول رو بخرین، حتما به نتیجه دلخواه تون واسه سلامت و زیبایی پوست می رسین. بد نیس بدونین که اولین بار، شرکت لوازم آرایشی "کلینیک" از این شگرد واسه بالا بردن فروش محصول های خود استفاده کرد. در عین حال، یه سریای دیگه تلاش می کنن از بین کارشناسان مطرح، آدمایی رو واسه معرفی محصول خود پیدا کنن تا بر نتیجه بخش بودن محصول هاشون صحه بذارن.

2- فلان چهره سرشناس هم از همین مارک استفاده می کنه!

ترفند دوم بعضی شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی، اینه که یه لیست طولانی جفت و جور می کنن که در اون اومده که به چه دلیل محصول شون یه محصول برتره. معمولا این کارخانه ها بروشورهایی درست می کنن که در اون، هزاران دلیل و مدرک واسه مرغوب بودن محصول شون آورده ان. بعضی وقتا هم در اون، عکس بازیگران مشهور رو چاپ می کنن تا تاییدی بر موثر بودن محصول شون بذارن. اونا به شما می می گن فلان کرم پودر، کرم پودر فلان ستاره سینما هستش و به شما می می گن با خرید اون، صورت تون درست مانند اون بازیگر قشنگتر می شه. در بعضی از کشورها هم اونا با پرداخت هزینه های هنگفت به ستارگان سینما و فوتبالیست ها می خواهند که در آگهی های تلویزیونی محصول هاشون رو تبلیغ کنن.

3- کوبیدن مارک حریف

کوبیدن مارک حریف سومین ترفند بعضی فروشندگان لوازم آرایشی به شما واسه راضی کردن تون به خرید یه محصول خاص، اینه که از شما می پرسند: "الان چه محصولی استفاده می کنین؛ چه از نظر "رنگ" و "نام تجاری" و فرم محصول آرایشی؟" و بعد شروع می کنن به ایراد گرفتن از اون محصول و شما رو به دلایل جور واجور از به کار گیری اون محصول می ترسانند و وقتی که نبود اعتماد شما به محصول قبلی رو در چشمون تون خوندن، محصول خودشون رو روی میز می گذارن و از خوبی ها و امتیازات اون می می گن.

4- هیچ گرانی، بی حکمت نیس!

شمام به این باور دارین که هر چیزی که ارزانه حتما دلیلی داره و هر چیزی که گرانه حتما از مواد اولیه مرغوب تری در اون استفاده شده؟ چهارمین ترفند شرکت های تولید کننده محصول های آرایشی که اونو به فروشندگان شون هم می آموزند، اینه که روی محصول هاشون با قیمت های گران تبلیغ کنن و گرانی محصول رو دلیلی بر مرغوب بودن مواد اولیه اون و موثر بودنش به مشتری معرفی کنن و واسه این که گرانی قیمت اون محصول آرایشی رو تو ذهن شما توجیه کنن، تلاش می کنن مواد اولیه گران قیمتی مثل خاویار یا روغن فلان گل یا گیاه گران قیمت رو جزو ترکیبات اون محصول آرایشی معرفی کنن و شمام که آزمایشگاه تشخیص کیفیت در اختیار ندارین که به صحت ادعای شون پی ببرین! معمولا این فروشندگان، مغازه ها و فروشگاه های پرزرق و برق رو واسه معرفی محصول شون در نظر می گیرند تا شما رو جوگیر کنن که تموم پول تون رو روی میز بذارین و با چند تیکه لوازم آرایشی و کِرِم پوستی، گیج و حیران فروشگاه رو ترک کنین.

5- بیا با هم رفیق بشیم!

بعضی شرکت های تولید کننده محصول های آرایشی، تلاش می کنن فروشندگانی با روابط عمومی بالا پیدا کنن تا اونا با ریختن طرح دوستی و آشنایی با خریداران، این محصول ها رو خوب معرفی کنن و به فروش برسانند و در عین حال، خریدار رو به یه مشتری پروپاقرص و دائمی تبدیل کنن. واسه این کار، این فروشندگان ممکنه از شما درباره ریزترین مسایل خصوصی تون سوال می کنن تا با حرف زدن به شما نزدیک تر شن. این، ترفند خوبی واسه معتقد کردن شما هستش. چون بیشتر خانوم ها عاشق گپ زدن با یکدیگرند و از این علاقه می شه خیلی راحت استفاده کرد. شاید شما فقط واسه خرید یه رژلب به اونا مراجعه کنین ولی با کلی محصول آرایشی که به خیلی از اونا اصلا احتیاجی ندارین، از اونا خداحافظی می کنین و این رابطه هم پایدار هستش؛ چون شما چند ماه دیگه که نیاز به خرید یه محصول آرایشی دیگه دارین و یادتون می آید که فلان فروشنده، دوست صمیمی تونه، شاید دوباره سراغ اون خواهید رفت و این قصه تکرار می شه.

6- این دو محصول با هم اثر می کنن!

ششمین ترفند بعضی فروشندگان لوازم آرایشی اینه که دو محصول رو به شما معرفی می کنن و اصرار می کنن که این دو محصول در کنار هم بیشترین اثر رو دارن. مثلا شما قراره یه کِرِم پودر بخرین اما اونا به شما می می گن که باید حتما "کِرِم زیرساخت" اونو هم زیر این کِِرِم پودر استفاده کنین و فلان پودر رو هم واسه اثبات اثر اون، روی هر دوی اینا استفاده کنین یا فلان رژلب رو با فلان برق لب بزنین و شما که مسحور خرید اون محصول آرایشی خاص شده اید، تصمیم می گیرید که اون محصول مکمل رو هم بخرین و قشنگ تر شید.

منبع : tebyan.net

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *