6 حرکت کوچک اما کاربردی برای لاغر شدن | ورزش

6 حرکت کوچیک اما کاربردی واسه لاغر شدن

 باور بکنین یا نه، شما می تونین وزن اضافی خود رو بدون خوردن آب سبزیجات یا بقیه موارد کم کنین. با اینکه داشتن یه رژیم غذایی سالم می تونه در کاهش وزن اثر داشته باشه

اما این مورد تنها گزینه پیش روی شما نیس. در این مقاله می خوایم نکات و ترفندهایی رو بگیم که به کار گیری اون می تونه فرق زیادی در وزن شما ایجاد کنه.

از سیستم دوستان استفاده کنین:

شمام مثل بقیه افراد، کارای زیادی رو به همراه دوستای خود انجام می دین. با اونا به خرید می رید، در کنار اونا غذا می خورید و تفریحات مورد علاقه خود رو در کنار اونا انجام می دین. پس به چه دلیل تلاش نمی کنین تمرینات ورزشی رو به همراه دوستای خود انجام بدین؟

تحقیقات انجام شده نشون میده که پاسخگویی می تونه افراد رو در کنار همدیگه نگه داره. اگه شما به همراه دوستای خود ورزش کنین بیشتر از قبل از جلسه ورزشی خود راضی هستین. بخاطر این کارشناسان پیشنهاد می کنن به همراه دوستای خود به باشگاه برید، همدیگه رو به طور مرتب ملاقات کنین و رقابتای خود رو با همدیگه به اشتراک بذارین.

اگه فردی رو واسه همراهی پیدا نمی کنین بهتره از رسانه های اجتماعی کمک بگیرین. شما می تونین از جامعه آنلاین کمک بگیرین و یافته های تمرینات ورزشی خود رو به بیشترین حد برسونین.

مدل محیط غذایی خود رو تغییر بدین:

آشپزخانه تنها جایی نیس که مواد غذایی در اون نگهداری می شه. ممکنه مواد غذایی رو در اتاق خواب، خودرو ، محیط کار یا هر جای دیگری به همراه خود داشته باشین. بخاطر این بهتره فضای نگهداری مواد غذایی رو از نو بسازین تا مطمئن شید از ایجاد هوس خوردن و دسترسی اسان به مواد غذایی جلوگیری می کنین.

مثلا تلاش کنین در فریزر خود میوه های منجمد رو به قفسه های جلوتر بیارین و بستنی رو مخفی کنین. تنقلات ناسالم مثل چیپس و پفک رو دور از دسترس نگهداری کنین. اینکار باعث می شه کمتر از قبل به این مواد دسترسی داشته باشین.

اعتماد به نفس داشته باشین:

اینکه می خواین وزن کم کنین به این معنی نیس که نباید به وضعیت فعلی خود مغرور باشین. به خودتون اعتماد به نفس بدین. واقعیت اینه که داشتن اعتماد به نفس و غرور می تونه کالریای بیشتری رو بسوزونه. تلاش کنین موقعیت بدنی خود رو بهتر کنین. صاف بشینین و به صورت صاف راه برید. همین امر در کاهش وزن بسیار موثر هستش.

پایدار و ثابت قدم باشین:

وقتی که می خواید وزن خود رو کم کنین باید ثابت قدم و پایدار باشین. اگه برنامه غذایی خود رو واسه یه وعده غذایی تغییر دادین این برنامه رو در روز بعد هم دنبال کنین. بعد از اینکه به وزن مورد نظر خود دست پیدا کردین از برنامه های قبلی استفاده نکنین و به برنامه جدید خود معتقد باشین.

کاهش وزن رو مثل یه مقابله دراز مدت ببینین. هر کسی می تونه به طور موقت برنده این مقابله باید اما شما باید موقعیت خود رو اثبات کنین.

نه یعنی نه!

حتما شمام مثل بقیه افراد نمی تونین به غذاهای خوشمزه نه بگید. در این شرایط تلاش کنین نه گفتن رو تمرین کنین. تمرین و تکرار می تونه کنترل روی مصرف مواد غذایی رو آسون تر کنه. تلاش کنین در روز ۵۰ بار واژه نه رو تکرار کنین. در برابر عادتای بد غذایی نه بگید.

  متوجه میشین که به مروز زمان این موضوع در شما نهادینه شده. به مواد غذایی سالم و سبک زندگی سالم آری بگید و از خوردن مواد غذایی مضر که واسه بدن شما هیچ مزیتی نداره دوری کنین.

دندونای خود رو مسواک بزنین:

وقتی که غذایی رو می خورید بعد از اون مسواک بزنین. اگه واقعا گرسنه نیستین و از روی عادت یا سرگرمی غذا می خورید تلاش کنین دندونای خود رو مسواک بزنین. اینکار باعث می شه از خوردن مواد اضافی دوری کنین چون دوست ندارین زحمتی که واسه تمیز کردن دندونای خود کشیده اید رو خراب کنین.

اگه شمام جزو اون دسته از آدمایی هستین که به خوردن مواد شیرین علاقه مند هستن، این روش می تونه بسیار به درد بخور باشه. اگه هوس یه ماده شیرین کردین اما دندونای خود رو مسواک زده این، ممکنه طعم هیچ ماده ای رو بعد از اون دوست نداشته باشین. این موضوع مانع از پرخوری زیادتر از اندازه می شه و بدن شما رو سالم تر نگه می داره.

نکاتی واسه بارداری سالم

حرکات انقباضی ایستا واسه سالمندان

تمرینات گرم کننده واسه سن و سال دار

تناسب اندام خود رو در زمان 30 روز انجام بدین

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *