5 نباید بزرگ برای حفظ سلامت شنوایی

: راه های موثر واسه حفظ سلامت شنوایی

1. از گوش دادن به موزیک با صدای بلند دوری کنین: گوش دادن به موزیک با صدای بلند کم کم باعث آسیب رسوندن به گوش هاتون می شه. بیشتر افراد بیشتر تمایل به گوش دادن موزیک با صدای بلند از راه هدفونا و هندزفری هاشون هستن که بسیار مضر و ضرر دارن. پس موزیک رو با صدای بلند گوش ندین تا از آسیب رسوندن به گوش هاتون جلوگیری شه.

: 5 نباید بزرگ واسه حفظ سلامت شنوایی

عوامل تهدید کننده سلامت شنوایی

2. فشار خون بالا و قند خون : آدمایی که از فشار خون بالا و قند خون بالا رنج میکشن، بیشتر پس از مرور زمان قدرت طبیعی شنوایی خود رو از دست میدن. پس از خوردن بعضی مواد غذایی دوری کنین و فشار خون و قند خون خود رو چک کنین تا از قوه شنوایی خود مراقبت کنین.

3.چرک و ضایعات داخل گوش : جرمای گوشتون وقتی کاهش پیدا می کنن که شما کمتر بشنوین. جرمای داخل گوشتون باید تمیز شه و اگه مشاهده کردین که زیادتر از اندازه جرم تولید می کنن باید به متخصص گوش مراجعه کنین و در بیشتر مواقع وقتی که شما دوش می گیرین خود به خود تمیز می شن. از فرو کردن مداد و وسایل نوک تیز و نازک مانند سیخ به داخل گوش جدا دوری کنین که باعث پاره شدن پرده گوش و آسیبای جدی میشه.

4. سینوسا : اگه سینوساتون به دلیل سرماخوردگی و یا آلرژی بسته شن شما می تونین احساس کنین که گوشهایتان خوب قبل از گرفته شدن سینوس هاتون نمی شنون، در اینجور شرایطی در اولین فرصت واسه جلوگیری از گسترش عفونت که باعث کیپ شدن گوش ها می شن به دکتر مراجعه کنین.

آسیب رسیدن به سلامت شنوایی با سر و صدای زیاد

5. سر و صدای محیط : سر و صدای محیط دور و برتون باعث آسیب رسانی به قوه شنوایی تون می شه، مانند صدای دستگاه های مخلوط کن ، خشک کن مو ، آسیاب کن قهوه و… کم کم به طور منظم و کم کم باعث آسیب رسانی می شه.

5 نباید بزرگ واسه حفظ سلامت شنوایی

54
منبع : گروه ترجمه نمناک/ف.ن

.

منبع :

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *