5 میوه مضر در رژیم های کاهش وزن! | تغذیه سالم

به کار گیری میوه ها ممکنه همیشه موجب سلامتی بدن ما نشه و بعضی وقتا برعکس بکنه به خصوص وقتی که می خوایم با کاهش وزن، به تناسب اندام برسیم.

وقتی که تصمیم می گیریم به تناسب اندام برسیم، تمایل داریم به میوه به عنوان غذای کم کالری و سالم فکر کنیم و اونا رو به عنوان تنقلات و حتی به جای شام استفاده کنیم. اما این در مورد همه میوه ها غلطه. خیلی از میوه ها شامل قند زیادتر از اندازه هستن، تقریبا به اندازه شکلات.

1- کاهش وزن با گریپ فروت یا موز؟

گریپ فروت به دلیل ویژگیای قوی چربی سوزی میوه شماره 1 واسه کاهش وزنه. آنزیمای گریپ فروت به طور فعال کالری مصرف می کنن. اگه شما نصف یه گریپ فروت رو بخورین، هیچ وعده غذایی (بیشتر از 800 کیلو کالری) به شما آسیب نمی زنه.
موزها میوه های پر انرژی هستن. اونا به آرومی هضم می شن و محققان تازگیا مواد خاصی رو در اونا پیدا کردن که فعالیت سلولای مسئول تجزیه چربی رو متوقف می کنن.


2- سیب بهتره یا انگور؟

سیب یکی از بهترین میوه ها واسه کاهش وزنه. سیب هیچ چربی نداره و ارزش انرژی اون حدود 60 تا 100 کیلوکالریه. سیب شامل مقدار زیادی فیبر و ماده اشباع کننده س و به دلیل آنتی اکسیدان ها و پکتین موجود در اون، با سلولیت مقابله می کنه.
بر خلاف اون، انگور در میان بدترین میوه ها واسه کاهش وزنه. انگور شامل مقدار زیادی شکره و پوست اون سخت هضم می شه و دانه های اون می تونه روده رو ببندن. هم اینکه اسیدهای موجود در اونا ممکنه باعث آسیب رسیدن به مینای دندون شن.


3- تمشک (توت جنگلی) یا آووکادو؟

با در نظر گرفتن مقدار قند کم، ویتامین C و آنتی اکسیدانا، تمشک (توت جنگلی) به اندام شما آسیبی نمیرسونه. برعکس، به تولید کلاژن کمک می کنن و چربیای اضافی بدن رو می سوزونه و موجب کاهش وزن می شه.
از طرف دیگه، آواکادو محصولی نیس که شما در رژیم کاهش وزن خود بخواین ازش استفاده کنین. آووکادو بعضی وقتا به عنوان "میوه کره" نامیده می شه چون مقدار انرژی اون 227 کیلوکالریه. آواکادو بهتره به عنوان چاشنی و یا در مقادیر کم استفاده شه.


4- خربزه و هندوانه در مقایسه با گلابی

خربزه و هندوانه شامل مقدار زیادی فیبر و آب هستن که به سرعت شما رو سیر می کنه و اثر ادرار آور دارن و واسه کاهش وزن به درد بخور هستن.
این میوه ها به حذف سموم کمک می کنن و با شرایطی مانند سلولیت و جوش مقابله می کنن. وقتی که گرم می شن، به بازسازی تعادل آب بدن کمک خوبی می کنن، که واسه پوست و داشتن چهره ای دلپذیر خیلی با اهمیته.

گلابی دارای مشکلات قابل توجهیه: گلابی می تونه به دلیل اثرات یبوستی قوی خود، کار روده رو دچار مشکل کنه.


5- توت فرنگی یا زرد آلو؟

توت فرنگی یکی از بهترین اجناس واسه تغذیه سالمه. این توت شامل فیبر، ویتامین C، مقدار زیادی آب و قند بسیار کمه که به مقابله با سلولیت کمک می کنه.

زردآلو بسیار سنگینه. خوردن زیادتر از اندازه زردآلو ممکنه منتهی به سوء هاضمه شه، اما خطر اصلی در هسته اون هستش. اگه می خواید هسته زردآلو رو بخورین، باید بدونین که اونا شامل آمیگدالین هستن که سیانور هیدروژن رو در معده تشکیل میدن. این یه سم قویه که اگه مقدار به زیاد مصرف شه ممکنه موجب تهوع، سرگیجه و غش کردن شه.

.

منبع : setare.com

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *